NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Webshop voor installateurs biedt beste van twee werelden
Alupex staat voor online shoppen, gecombineerd met persoonlijke begeleiding.

Webshop voor installateurs biedt beste van twee werelden

Er zijn enkele redenen te verzinnen waarom een ‘echte’ winkel beter zou zijn dan een webshop. Persoonlijke begeleiding kan bijvoorbeeld een groot verschil maken bij een aankoop. Maar ook gedetailleerde informatie over de kwaliteit, levensduur, duurzaamheid, toepassingsmogelijkheden enzovoort kan ervoor zorgen dat een aangekocht item meteen naar wens is. Er bestaan echter ook webshops die alle voordelen van een ‘online presence’ koppelen aan de voordelen van een ‘fysieke winkel’. Alupex.be is daar een perfect voorbeeld van. 

“Alupex is een beetje zoals de oude doe-het-zelfwinkels, maar dan op het internet”, zegt Maarten Paulissen.

Naast de mogelijkheid om productspecificaties te vergelijken en reviews te bekijken, biedt online winkelen nog een aantal andere voordelen. 24/7 kunnen winkelen en geld besparen: het stelt de klant in staat prijzen te vergelijken en de best mogelijke aanbiedingen te vinden. Maar je hebt ook geen parkeer- en andere problemen op te lossen en je bespaart tijd, want ‘fysiek winkelen’ kan enorm tijdrovend zijn, vooral als er meerdere winkels op verschillende locaties bezocht moeten worden. En laat ons vooral het gemak niet vergeten: veel mensen houden niet van mensenmassa’s, rijen aan de kassa …

Alupex.be is een online omgeving waar installateurs graag vertoeven.

Online doe-het-zelfwinkel

Maarten Paulissen, zaakvoerder bij Alupex: “Ik wilde vanaf het prille begin een webshop die alle voordelen van online shoppen combineerde met persoonlijke begeleiding, gedetailleerde informatie over alle producten enzovoort. Ik had al heel wat ervaring opgedaan door zelf een website te bouwen over mountainbike, die in geen tijd heel wat volgers had. Maar omdat daar niet echt een goed verdienmodel achter zat, besliste ik voor mijn andere hobby – HVAC-installaties – ook die stap naar de onlinewereld te zetten. Maar dan wel in een omgeving waar ik als installateur graag zou vertoeven. Een beetje zoals de oude doe-het-zelfwinkels, maar dan op het internet. Want wat maakte die ‘oude’ winkels zoveel beter dan de gemiddelde webshop? De informatie en kennis die de uitbaters en ook klanten hadden. Je kon altijd wel iemand aanspreken om tips te vragen. En dát wou ik ook aanbieden.”

De meeste producten worden rechtstreeks van de fabrikant aangekocht.

Rechtstreeks van fabrikant naar eindklant

Alupex.be staat propvol informatie voor de beginnende en gevorderde installateur. Maarten Paulissen: “Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb er wel een blog over geschreven of een filmpje van gemaakt. Meestal gaat dat over productspecifieke eigenschappen. Ook als er nieuwe producten of merken op de markt komen, geef ik graag wat uitleg. Installateurs kunnen eveneens op mijn webshop terecht voor technische informatie. Denk aan uitleg over de verschillende onderdelen van een sanitaire of cv-installatie, hoe je het best een buisdiameter bepaalt, hoe je beter met Loctite 55 kan omgaan, hoe je een koppeling of verdeler installeert enzovoort. Je kan er niet alleen alle producten waar ik zelf in geloof terugvinden (sanitair, verwarming, regenwater, technische sanitair, bevestigingsmateriaal, afdichtingsmiddelen of algemeen installatiemateriaal), maar ook meteen aan een goede prijs. Want op alupex.be worden de meeste producten rechtstreeks van de fabrikant aangekocht en gaan ze zo naar de eindklant. Geen tussenstappen, geen tijdverlies, geen geldverlies.”

24/7 winkelen en geld besparen: het zijn maar enkele van de vele voordelen van online shoppen.

Luisteren naar klanten

“Voor de geïnteresseerden hebben we ook een nieuwsbrief waar je je op kan inschrijven. We zenden dus regelmatig tips en tricks naar onze klanten. Voorts zijn alle standaardproducten binnen de veertien dagen terug te sturen, want het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iets niet helemaal correct past of verkeerd besteld is. En we doen blijkbaar iets goed, want op feedbackcompany.com kun je zien dat we al een kleine 1.200 reviews kregen, met een gemiddelde score van 9,1/10. We proberen dan ook altijd te luisteren naar onze klanten en te verbeteren waar mogelijk”, besluit Maarten Paulissen.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?