NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Cebeo Technologie 2024 lokt recordaantal professionals 
Cebeo Technologie ging door in Hal 5 van Brussels Expo.

Cebeo Technologie 2024 lokt recordaantal professionals 

Met een recordaantal van 9.000 bezoekende professionals blikt Cebeo, groothandel in elektrotechnisch materiaal, tevreden terug op Cebeo Technologie, de vakbeurs die de marktleider van 14 tot en met 16 mei organiseerde in Hal 5 van Brussels Expo en die de elektrotechnische en HVAC-sector de nieuwe oplossingen op de markt toont. Onder de 160 standhouders vielen met Mitsubishi Electric en Zemper twee nieuwe namen te noteren. Van de Japanse multinational verdeelt Cebeo sinds kort het warmtepompgamma in België en van de Spaanse noodverlichtings­fabrikant alle oplossingen. De bezoekers konden op Cebeo Technologie ook kennismaken met de vernieuwde Cebeo-app, die slechts twee weken eerder gelanceerd werd.

Al meer dan twintig jaar staat Cebeo Technologie, dat tweejaarlijks georganiseerd wordt, te boek als dé vakbeurs in de elektrotechnische en HVAC-sector. Met het grootste bezoekersaantal ooit, grotendeels bestaande uit installateurs actief in de residentiële, tertiaire of industriële sector, kon de beurs ook dit jaar die reputatie hooghouden. Het succes van deze editie toont zonder meer aan dat de elektrotechnische en HVAC-sector in de context van de energietransitie en elektrificatie meer dan ooit geïnteresseerd is in de nieuwste producten op de markt. Naast de nieuwste oplossingen konden bezoekers van de beurs ook de diensten leren kennen die Cebeo-specialisten bieden in technieken zoals power distribution, lighting, industry, datacom en telecom. 

Met een recordaantal van 9.000 professionals die de beurs bezochten blikt Cebeo, groothandel in elektrotechnisch materiaal, tevreden terug op Cebeo Technologie.

Green & Smart Village

Met de zogenaamde Green & Smart Village was een deel van de beursvloer volledig gewijd aan hernieuwbare energie, energiemanagement en HVAC. Bezoekers die willen evolueren naar aanbieder van multidisciplinaire technieken, konden er terecht om meer te weten te komen over onder meer warmtepompen, ventilatie, energiemanagementsystemen, batterijen en laadpalen. Verschillende specialisten van Cebeo gaven er ook presentaties over producten die de eindgebruiker een lage energiefactuur kunnen bezorgen. “Wij geloven bij Cebeo dat de elektrotechnieker op termijn kan evolueren naar multitechnieker”, vertelde Michèle de Brabandere, market manager building bij Cebeo, toen we een bezoek brachten aan de Green & Smart Village. “In de toekomst zal de eindklant immers één aanspreekpunt verlangen voor alle technieken in zijn huis of gebouw. Dat is enerzijds eenvoudiger voor hem en anderzijds levert die geïntegreerde aanpak hem ook de meeste energiewinsten op.”

Met de zogenaamde Green & Smart Village was een deel van de beursvloer volledig gewijd aan hernieuwbare energie, energiemanagement en HVAC.

Nieuwe partners

Daarna troonde ze ons mee naar de stand van Mitsubishi Electric, dat zijn warmtepompen sinds kort exclusief verdeelt via Cebeo in België. “Ze vormen een aanvulling op de warmtepompen van Bosch en CTC die we al een tijdje in ons gamma hadden”, vertelde ze daar. “Mitsubishi Electric verkocht die warmtepompen tot voor kort rechtstreeks in ons land, maar besefte dat het door de stijgende vraag in het licht van de energietransitie nood heeft aan een betrouwbare distributiepartner. En dat zijn wij dus geworden.”

Van de stand van Mitsubishi Electric ging het naar die van Zemper, nog een nieuwe partner van Cebeo. “Dit Spaanse bedrijf is een wereldspeler op het vlak van noodverlichting. Met zijn oplossingen die niet alleen technisch maar ook architecturaal hoog scoren, is het heel bekend in de tertiaire markt”, verduidelijkte Michèle de Brabandere. “Wij zijn de enige nationale speler die het merk in België distribueert.”

Naast de nieuwste oplossingen konden bezoekers ook de diensten leren kennen die Cebeo-specialisten bieden in technieken zoals power distribution, lighting, industry, datacom en telecom.

Meer nieuwigheden

Daarna gaf de market manager building ook nog enkele andere nieuwigheden mee, zoals de nieuwste editie van de Technolux-catalogus, die de zogenaamde best choices van de Cebeo-verlichtingsspecialisten bundelt voor zowel residentiële en tertiaire als industriële toepassingen, en de uitbreiding van het gamma van Tradeforce, het jonge huismerk van Cebeo voor gereedschap.

Afsluiten deden we aan een stand waar de bezoekers kennis konden maken met de vernieuwde Cebeo-app, die twee weken voor de beurs werd uitgerold. De nieuwe app onderscheidt zich van haar voorganger door onder meer simpelere navigatie, een verbeterde scanfunctie om productcodes te scannen, een meer gestructureerde weergave van de webshop en de mogelijkheid om met een vingerafdruk of gezichtsherkenning in te loggen. 

“Luisteren naar onze klanten”

“Ook dit jaar weer was Cebeo Technologie niet enkel leerzaam voor de bezoekers, maar ook voor ons”, besloot Michèle de Brabandere. “De beurs biedt immers elke twee jaar een mooie extra kans om van onze klanten te vernemen waar zij nog nood aan hebben of wat zij graag anders zien, zodat we ons gamma in functie daarvan kunnen aanpassen. Het is dan ook heel fijn vast te stellen dat de nieuwigheden die we dit jaar hebben gepresenteerd allemaal in de smaak vielen!”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details