ELOYA steunt Belgische elektriciens in elk aspect van hun onderneming. Met raad én daad. En de organisatie richt de blik op de toekomst, vandaag meer dan ooit. Wat vandaag vanzelfsprekend is, kan binnen enkele maanden of jaren al voorbijgestreefd zijn. We hoeven er geen doekjes om te winden: ons vak zal nog complexer en intensiever worden de komende jaren. Er komt veel op ons af en wie niet mee is, krijgt het moeilijk om goede zaken te doen. Want klanten zullen veeleisender worden. Daarom willen we u zo goed mogelijk begeleiden.
Nog niet al de ELOYA-leden weten hoe de organisatie hen ondersteunt in hun dagelijkse activiteiten. Dat doet ELOYA met concrete diensten, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks. Maakt u er regelmatig gebruik van? Deze diensten zijn inbegrepen in uw jaarlijkse ledenbijdrage, en kunnen u veel tijd en geld besparen. Een overzicht.
Als elektricien werkt u in een sterk gereguleerde omgeving. Uw medewerkers genieten bovendien een uitgebreide sociale bescherming. Omdat u als zelfstandig ondernemer ook vooruit moet kunnen, zorgen we ervoor dat u gehoord wordt bij de overheid. ELOYA komt voor u op bij onderhandelingen met bevoegde instanties en de sociale partners. Zo bent u zeker dat uw stem blijft wegen op veranderende wetgeving en collectieve arbeidsovereenkomsten met werknemersorganisaties. In het huidige economische klimaat is dit zeker geen overbodige luxe.
Samen staan we sterker als vakvereniging, ook naar leveranciers toe. ELOYA zoekt actief naar interessante mogelijkheden om u extra te laten besparen. Groepsaankopen bijvoorbeeld. Voor gsm-abonnementen, verzekeringen of software die u helpt bij het uitoefenen van uw vak. Lid zijn van Eloya biedt u concrete financiële voordelen.
Er is het vak van elektricien. En er is alles wat er bij komt kijken om uw vak efficiënt en duurzaam te beoefenen. Een overzichtelijke boekhouding waar u voor de rest weinig werk aan hebt. Een HR-specialist die u de weg wijst in het kluwen van de sociale wetgeving – absoluut noodzakelijk als u medewerkers wil aanwerven.
Ook inzake juridisch advies biedt ELOYA ondersteuning. En dat is noodzakelijk, want helaas betalen niet alle klanten even stipt. En een enorm infocenter waar u op al uw vragen een antwoord krijgt. Al deze diensten zijn inbegrepen in uw Eloya-lidmaatschap.
De digitalisering zet door en verandert ook het vak van elektricien. Dat zal ook in de toekomst niet veranderen, wel integendeel. ELOYA zorgt dat u steeds mee bent met de nieuwste technologische ontwikkelingen, wetgeving (AREI) en kwaliteitsstandaarden. Daarvoor organiseren we regelmatig opleidingen, die u perfect up-to-date houden. En het blijft niet bij technologie. Hoe zorgt u bijvoorbeeld voor dat uw website goed gevonden wordt? Of hoe communiceert u best met klanten en prospecten via Facebook? Ook daar organiseert ELOYA workshops voor.