NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
De volgende stap: Digital experience hub, GROHE X, wordt hybride

De volgende stap: Digital experience hub, GROHE X, wordt hybride

  • GROHE X, een combinatie van virtuele evenementenlocatie, showroom, opleidingscentrum en communicatie- en content hub, inspireert de sanitaire wereld van de toekomst
  • In zijn eerste jaar ontving GROHE X ongeveer een half miljoen bezoekers en won het platform talrijke prijzen 
  • GROHE introduceert hybride merkbeleving met het nieuwe GROHE X Brand & Communication Experience Center en drie GROHE X Motion Trucks

Een jaar na de succesvolle lancering van GROHE X, het eerste digitale contentplatform van een merk binnen de sanitairbranche, breidt GROHE haar merkbeleving uit naar een hybride format. Ontwikkeld door LIXIL in samenwerking met VOK DAMS en IBM, haalde GROHE X inspiratie en informatie uit 13 verschillende talen. Zo werd het format afgestemd op de interesses van de verschillende doelgroepen. Dit stelt zowel eindgebruikers als handelspartners, installateurs, architecten, ontwerpers en journalisten in staat om hun eigen individuele GROHE merkervaring te creëren. Omdat mensen graag weer fysieke ontmoetingen aangaan, breidt GROHE X haar digitale contentplatform uit en introduceert het zijn ‘GROHE X Brand & Communication Experience Center’ in Hemer, Duitsland. Zo combineert men een fysieke bezoekersfaciliteit met vijf ultra moderne studio’s voor training, contentproductie en hybride evenementen. Drie GROHE X Motion Trucks vullen de geavanceerde merkervaring aan door ze rechtstreeks naar de klant te brengen.

“Voor ons zorgde de pandemie voor een versnelling van de digitalisering. We creëerden een virtuele omgeving waarin we de interactie met onze klanten konden voortzetten. Maar de relatie met onze partners is ook gebaseerd op de fysieke ervaring van onze producten en echt persoonlijke connecties. Met het nieuwe Brand & Communication Experience Center in Hemer geven we GROHE X een fysieke thuis. Bovendien hebben we daar nu onze eigen studio’s, waar we onze content onafhankelijk kunnen produceren. Als laatste bouwsteen hebben we onze GROHE X Motion Trucks toegevoegd, die ons merk fysiek naar onze partners brengen. Met GROHE X als hybride systeem kunnen we ons steentje bijdragen aan de opbouw van een sanitaire gemeenschap van de toekomst. Een gemeenschap die ver reikt en toch nauw verbonden is,” zegt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG.

De toekomst is hybride

Content voor de verschillende GROHE X formats wordt geproduceerd in de GROHE X Studios in de Duitse stad Hemer, naast de LIXIL productielocatie voor GROHE’s premium fittingen en de thuishaven van het merk GROHE. Vijf verschillende studio’s, de grootste met meer dan 200 vierkante meter en uitgerust met de nieuwste technologie, bieden de setting voor gevarieerde contentproductie, variërend van praktische how-to installatievideo’s tot inzichtelijke panelgesprekken. De studio’s vormen het hart van het nieuwe GROHE X Brand & Communication Experience Center, dat bezoekers uitnodigt om het merk ter plekke te ervaren of deel te nemen aan interactieve trainingssessies.

De GROHE X Motion Trucks fungeren als mobiele satelliet studio’s en vormen een brug tussen de fysieke en de digitale wereld. Elke truck heeft een podium met een groot LED-scherm, zodat lokale content kan worden voorgeproduceerd of live kan worden gestreamd naar het GROHE X platform. Daarnaast kunnen bezoekers geselecteerde GROHE producten zowel fysiek als virtueel verkennen. Ze kunnen bijvoorbeeld verschillende 360-graden Living Spaces ervaren die op GROHE X worden getoond via een VR-bril. 

De drie 40 ton wegende GROHE X Motion Trucks zijn uitgerust met acht zonnepanelen op het dak, die elektriciteit opwekken om stroom te voorzien voor de trucks. Alle resterende CO2-uitstoot in verband met de exploitatie van de GROHE X Motion Trucks wordt gecompenseerd.

Succesvol eerste jaar: industrie brede erkenning

In zijn eerste jaar heeft GROHE X online al ongeveer een half miljoen bezoekers geïnspireerd. Daarnaast heeft het digitale platform meerdere onderscheidingen ontvangen van gerenommeerde experts in de communicatie- en marketingindustrie. De experience hub werd onder andere bekroond met de Red Dot Award for Brands & Communication Design 2021 in de categorie “Digital Solutions”. De hub behaalde ook de eerste plaats in “B2B Communications”, evenals de derde plaats in “Content & Publishing” bij de Digital Communications Awards 2021. Bovendien won GROHE X goud in de categorie “B2B Websites” en zilver voor “Special Events Corporate” bij de Galaxy Awards 2021.

Neem hier een kijkje achter de schermen van de nieuwe GROHE X Studios en het GROHE X Brand & Communication Experience Center in Hemer.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details