Plenion is sinds 2004 specialist in software-oplossingen voor installatie- en bouwbedrijven. Het bedrijf ontwikkelt in eigen beheer een handig ERP-pakket voor geïntegreerde opvolging van offertes, projecten, service, logistiek, facturatie, … Sinds enkele jaren worden hier mobiele- en webtoepassingen aan toegevoegd. De mobiele toepassingen zijn vooral handig voor fieldmedewerkers zoals technici en werfleiders. De webtoepassingen worden dan weer ingezet om de klanten van installateur of aannemer ook een zicht te geven op hun eigen projecten of installaties. Een handig online logboek, als het ware.
De meeste gebruikers van Plenion zijn kmo-installatiebedrijven en bouwbedrijven. Plenion biedt deze bedrijven gebruiksvriendelijke software die kostenbesparend kan worden ingezet. Door automatisatie van workflows (administratie, facturatie, opvolging, …) krijgen ondernemers meer tijd en energie om te investeren in hun corebusiness. Een strakke & correcte digitale workflow ter ondersteuning van de groei van een bedrijf zorgt namelijk voor minder tijdverlies en meer winst.
Elk bedrijf en elk project is anders. Denk hierbij aan werkwijze, stockbeheer, enzovoorts. Dus elk bedrijf komt met andere verwachtingen wat betreft administratieve automatisatie. De backoffice puft en zucht, maar een gigantisch budget voor administratieve automatisatie is er meestal niet. Geen probleem, het modulaire karakter van Plenion heeft als voordeel dat elk bedrijf, groot of klein, budgetvriendelijk van start kan gaan. Maar wel voor het neusje van de zalm inzake CRM, rapportage & planning. Modulaire administratie. Op maat, zonder maatwerk.
Uiteraard heeft Plenion ook oog voor andere noden van de gebruikers. Zo zijn er vlotte koppelingen met onder andere diverse boekhoudprogramma’s, track-and-trace, enz. Hierdoor kunnen bedrijven hun favoriete pakketten blijven gebruiken en is de investering ook op vlak van tijd, opleiding en opstart na implementatie beperkt en renderend. Plenion zorgt voor snelle, makkelijke én efficiënte administratie.
Michel Smedts (Sales Manager, Plenion): “Doorslaggevend voor een klant om voor ons te kiezen zijn meestal de referenties van andere gebruikers, de modulaire opbouw, de flexibiliteit, het intuïtief gebruik, het eenvoudig onderhoud en de mogelijkheid tot uitwisselen van gegevens. De begeleiding tijdens de implementatie van begin tot eind en de adequate opleidingen zorgen daarbij voor extra meerwaarde.”
Bij een belangrijke speler op de aannemersmarkt, SIX, wilden ze hun onberispelijke reputatie ook doortrekken naar de administratie. En ze deden dat dankzij Plenion. Fabrice Dalez (Afdelingshoofd Technische Dienst, SIX): “Voor de 70 medewerkers van de technische dienst hadden we vroeger een eigen softwarepakket geschreven. Maar als je toekomstgericht wil werken laat je dat beter over aan de échte softwareprofessionals. We kozen voor Plenion omdat ze het meest voldeden aan onze eigen behoeftes. We wilden een totaalpakket waarbij het moest mogelijk zijn dat onze techniekers er mobiel mee konden werken. Tevens wilden we overzichtelijk en transparant kunnen plannen, alsook een overzicht hebben op de bestellingen en stockbeheer. Ook moest het ERP-pakket het volledig traject van eerste contact met de klant tot opvolging facturatie gemakkelijk en met enkele klikken kunnen opvolgen. Tot slot hebben we ook een klantenportaal opgezet. Zo kunnen onze klanten hun project opvolgen. Want dat is echt ideaal om langetermijnrelaties te kunnen opzetten. Geen klachten, dus!”