NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
ISH 2019: aandeel internationale bezoekers klimt tot recordniveau

ISH 2019: aandeel internationale bezoekers klimt tot recordniveau

ISH, ‘s werelds toonaangevende vakbeurs voor HVAC, was in 2019 opnieuw een indrukwekkende showcase van het belang van HVAC voor Duitse en internationale bezoekers en exposanten. De conclusie? Het behalen van de klimaatdoelstellingen is alleen mogelijk door systemen en sectoren met elkaar te verbinden. Op deze wereldwijde ontmoetingsplaats werden ontelbare oplossingen gepresenteerd, en zo genereerde ISH een overvloed aan frisse en toekomstgerichte impulsen.

ISH Artikel Vakblad Installatie Bouw Magazine België

Op ISH werden ontelbare oplossingen gepresenteerd, en zo genereerde ISH een overvloed aan frisse en toekomstgerichte impulsen. (Beeld: Messe Frankfurt GmbH / Pietro Sutera).

 

Van 11 tot 15 maart kwamen ongeveer 190.000 bezoekers (in 2017 waren het er 198.810) uit 161 landen (153 in 2017) naar het beurscentrum van Frankfurt, om de nieuwste innovaties en trends te ontdekken op ISH 2019. Vijf dagen lang waren 2.532 exposanten (868 uit Duitsland, 1.664 uit het buitenland) uit 57 landen aanwezig om hun nieuwe producten voor de eerste keer in Frankfurt am Main voor te stellen. De beurs werd in 2019 nog internationaler: 66 procent van de exposanten (2017: 64 procent) en bijna 48 procent van de bezoekers (2017: ongeveer 40 procent) kwamen van buiten Duitsland.

“ISH heeft opnieuw aangetoond dat het alle internationale spelers uit de sector met elkaar verbindt. Alleen samen is het mogelijk de klimaatdoelen te bereiken, en de persoonlijke dialoog op ISH maakt die samenwerking mogelijk. De verandering in de volgorde van dagen, van maandag tot vrijdag, heeft hier ook toe bijgedragen “, zei Wolfgang Marzin, President en Chief Executive Officer (CEO) van Messe Frankfurt.

ISH Artikel Vakblad Installatie Bouw Magazine België

Het behalen van de klimaatdoelstellingen is alleen mogelijk door systemen en sectoren met elkaar te verbinden. (Beeld: Messe Frankfurt GmbH/ Petra Welzel).

 

Bovenaan de ranglijst van landen met het meeste bezoekers stonden China, Italië, Nederland, Frankrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Polen, België, Oostenrijk en de Tsjechische Republiek. De grootste bezoekersdoelgroepen waren de industrie- en installatiewereld. Uit een bezoekersenquête is bovendien gebleken dat 97 procent van de bezoekers tevreden waren over hun beursbezoek. Zowel exposanten als bezoekers beoordeelden de economische vooruitzichten positief.

De volgende editie van ISH vindt plaats van 22 tot 26 maart 2021 in Frankfurt am Main.


Smart home: intelligente oplossingen met een échte toegevoegde waarde

‘Het is hoog tijd om het digitale aspect in fysieke leefruimtes te integreren op zo’n manier zodat er een echte toegevoegde waarde gecreëerd wordt voor de consument.’ Dat is een van de bevindingen die voortkwam uit het rondetafelgesprek tijdens de Intelligent Living Summit op ISH in Frankfurt, geïnitieerd door de merken GROHE, Miele en Viessmann. De Intelligent Living Summit vormde het startschot voor een interessante cross-industriële dialoog.

Het rondetafelgesprek tijdens de Intelligent Living Summit vond plaats tussen Michael Rauterkus (CEO GROHE AG), Axel Kniehl (Miele Executive Director – Marketing & Sales) en Max Viessmann (Co-CEO Viessmann).

ISH Artikel Vakblad Installatie Bouw Magazine België

Van 11 tot 15 maart kwamen ongeveer 190.000 bezoekers naar het beurscentrum van Frankfurt.
(Beeld: Messe Frankfurt GmbH / Petra Welzel).

 

“Samen vormen we een geweldig team, want we streven allemaal naar een hoger doel: het ontwikkelen van nieuwe, baanbrekende oplossingen voor de leefruimtes van de komende generaties”,  aldus Max Viessmann. “Voor Viessmann is de vermindering van de CO2-uitstoot de hoogste prioriteit”. Als een consument zijn verwarmingssysteem vervangt door een moderne Viessmann oplossing, verbetert hij de CO2-balans van zijn huishouden met gemiddeld één ton per jaar. Het resultaat? Meer milieubewustheid én meer comfort. Het Duitse familiebedrijf Viessmann slaagt er hiermee in zich van fabrikant van verwarmingstechnologie te ontpoppen tot een aanbieder van geïntegreerde oplossingen.

“De toekomst van ‘Intelligent Living’ omvat niet alleen het ontwikkelen van uitstekende producten, maar ook het creëren van inspirerende ervaringen voor de eindconsument. Digitalisering levert hier een onmisbare bijdrage aan”,  zegt Miele Executive Director Axel Kniehl.

De vraag ‘Hoe belangrijk het is om een digitaliseringsstrategie te ontwikkelen en ver in de toekomst te denken?’, werd beantwoord door Christoph Keese, CEO van Axel Springer hy GmbH. “Digitalisering heeft gehele industrieën compleet veranderd. Wie in toekomstige markten wil participeren, heeft drie opties: het vinden van nieuwe disruptieve bedrijfsgebieden (of bedrijven die hun oorspronkelijke kernactiviteiten in twijfel trekken), partnerships aangaan of investeren in bestaande bedrijven. Digitaliseer en blijf optimistisch, want de kansen die digitalisering biedt, zijn groter dan de risico’s“, aldus Christoph Keese.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details