NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Specialist rookgasafvoer en ventilatie bouwt centrale fabriek
Voortaan zal M&G alle diensten centraliseren in het nieuwbouwproject van 39.000 m², gebouwd met respect voor de omgeving en het milieu.

Specialist rookgasafvoer en ventilatie bouwt centrale fabriek

Investeren in de toekomst

M&G Group is een bedrijf in volle evolutie. Een nieuwe state-of-the-art productielocatie in Nederland is de volgende stap in de snelle uitbouw van de pionier inzake rookgasafvoer en ventilatie. Een vernieuwde, heldere merkenstrategie moet de doelstellingen van de firma een ­bijkomend duwtje in de rug geven.

De nieuwe fabriek van M&G Group, in het Nederlands Assen-Zuid, was geen overbodige luxe. Tot nu zaten de verschillende afdelingen van de firma verspreid over elf gebouwen in Assen en Groningen. Voortaan zal M&G alle diensten centraliseren in het nieuwbouwproject van 39.000 m² gebouwd met respect voor de omgeving en het milieu. “Het nieuwe gebouw zal ons toelaten om productiever te werk te gaan. Het productieproces moest logischer en efficiënter”, zegt Luc Bal, Country Manager bij M&G Group. We wilden vermijden dat mensen nog, zoals voordien, verspreid zaten over tal van hokjes en hoekjes. Dat was een gevolg van de organische groei van de firma. De eerste gebouwen dateren van rond de jaren 1950, nadien volgde er her en der een aan-of bijbouwen.”

‘Ook al bestaat waterstof voor 99 procent uit waterdamp, ook hier is een performante rookgasafvoer essentieel.’

Merkenstrategie

De investeringen in infrastructuur gaan gepaard met een opgefriste merkenstrategie. Bal licht toe: “We communiceren vanaf nu onder één naam: M&G Group. Dat heeft voor onze klanten het voordeel van de duidelijkheid. Vroeger was het voor (potentiële) klanten niet altijd duidelijk welke productietak tot welk bedrijf hoorde. Binnen de groep hebben we verschillende, duidelijk afgelijnde merken: zo geniet Burgerhout een sterke reputatie op vlak van rookgasafvoer en ventilatie. Anjo is dan weer bekend voor zijn oplossingen voor het dak, zoals plat-en hellende dakontluchtingen of kabeldoorvoeren. Die merknamen blijven behouden en worden ingezet naargelang de doelgroep die we met een welbepaalde oplossing voor ogen hebben.”

Deze strategische keuzes zijn onlosmakelijk verbonden met de visie van M&G Group op de toekomst. “Met de nieuwe fabriek en onze merkenstrategie zijn we klaar voor de komende tien à vijftien jaar”, vervolgt Bal. Die toekomst moet en zal ‘groen’ zijn, meent M&G Group: “Ook wij hebben een belangrijke rol te spelen in de energie­transitie. Onze systemen zijn compatibel met nieuwe energie­­bronnen die zich aandienen op de markt – denk maar aan waterstof. Ook al bestaat waterstof voor 99 procent uit water­damp, ook hier is een performante rookgas­afvoer essentieel.”

‘We communiceren vanaf nu onder één naam: M&G Group. Dat heeft voor onze klanten het voordeel van de duidelijkheid.’

“Ook in het op peil brengen en houden van de binnen­lucht­kwaliteit is M&G Group een belang­rijke rol weg­gelegd. We beschikken over een uit­gebreid ventilatie­gamma aan. Zo dragen we ons steentje bij aan het creëren van gezonde binnen­lucht en het op een veilige manier afvoeren van alles wat niet gezond is”, besluit Bal. “Dat is dan ook onze visie: ‘A sustainable and comfortable living environment for everyone.’”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details