NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Team gedreven specialisten in de schaduw van de vakman
Klantgericht werken staat bij Lecot voorop.

Team gedreven specialisten in de schaduw van de vakman

Lecot is een naam die klinkt in de sector. Dat dankt het bedrijf aan zijn expertise en zijn brede assortiment. Toch hebben maar weinig professionals zicht op wat Lecot allemaal voor hen kan betekenen. De missie om zichzelf beter bekend te maken als totaalpartner leidde, na een strategische oefening, tot een vernieuwde branding, die de komende maanden volop uitgerold wordt.

Lecot is er in elke stap van het productieproces voor de vakman.

“Onze ambitie is helder en straightforward: we willen nog klantgerichter werken”, licht Kristof De Nayer, marketingmanager bij Lecot, toe. “Eén van de concrete actiepunten daarbij is om beter te duiden bij onze doelgroep waar we voor staan. Velen weten dat we er zijn, maar weinigen hebben duidelijk zicht op wat we allemaal voor hen kunnen betekenen. Dat is ook niet onlogisch. De voorbije 135 jaar is Lecot voortdurend gegroeid. Vandaag bedienen we ruim 90.000 unieke klanten, van zelfstandige schrijnwerkers met een klein atelier tot industriële interieurbouwers met een hoge output. We staan voor hen klaar met producten zoals hamers, machines of scanningtools en diensten zoals Lecot Fleet, connect, de plaatsing van screens, projectbeheer en noem maar op.”

Nieuwe visuele identiteit

Om te benadrukken dat Lecot een schakel is in de dagelijkse bedrijfsvoering van elke professional, werkte het team nieuwe visuals uit. Vier types klant – de interieurbouwer, technieker-installateur, aannemer en raam- en deurfabrikant – staan er stuk voor stuk afgebeeld met Lecot in hun schaduw. Kristof: “We staan als één team achter de vakman, als een onzichtbare partner. Zo kunnen zij uit de schaduw treden en in de spotlights staan. Door praktische bezorgdheden en de materialenvoorraad uit hun handen te nemen, houden zij die vrij om zich helemaal te focussen op hun corebusiness.” 

De uitrol van de nieuwe branding zal de komende maanden overal opduiken. Deze look-and-feel en de vernieuwde huisstijl vormen bovendien de leidraad voor een opfrissing van alle bestaande communicatiedragers. De brochures, website, banners, … ondergaan de komende tijd dus allemaal een metamorfose. Zo zet Lecot zijn nieuwe merkidentiteit gefaseerd in de markt.

Midden november trekt Lecot naar zijn klanten en het verhaal van de nieuwe branding reist mee. Van 14 tot en met 18 november vertrekt het team op een cruiseschip naar vijf locaties. Ze meren respectievelijk aan in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt en Luik. “Met Lecot On Tour bevestigen we meteen ook onze tweede belangrijke ambitie: zo dicht mogelijk bij de klant staan. We hopen die week veel partners terug te zien”, besluit Kristof.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details