NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Textielkanalen veroveren ook Franse harten

Textielkanalen veroveren ook Franse harten

Op de beurs Interclima, hét walhalla voor HVAC-professionals in Frankrijk, gooide Prihoda hoge ogen met een aantrekkelijke stand, die de hoogkwalitatieve producten en deskundige service van het Belgische bedrijf nauwkeurig in de verf zette. Vooral de textielkanalen van Prihoda konden op heel wat interesse rekenen. 

De stand van Prihoda, in de hoofdhal voor HVAC-bedrijven, was als een waar eiland ontworpen. In het ene deel lag de klemtoon op de Inoac voorgeïsoleerde koelleidingen, geschikt voor airco’s en koelinstallaties, en op de Alixo dakdoorvoeren en Air Alixo reinigingsmiddelen, eigen ontwikkelingen van Prihoda. Het andere deel van de stand stond volledig in het teken van de textielkanalen van Prihoda. 

Prihoda werkte samen met Prihoda om de textielkanalen op een onderbouwde en esthetisch verantwoorde manier aan het publiek te presenteren. Robbie Naessens, Marketing Manager bij Prihoda: “De textielkanalen waren ook effectief in werking. Dat geeft toch een heel andere beleving dan een lapje textiel. Bovendien werden de kanalen in alle mogelijke vormen gepresenteerd: in boog- of rechte vorm, met kleine of grote perforaties,… En dankzij kleurenkaarten en de presentatie van Prihoda Art (de mogelijkheid om textielkanalen een gepersonaliseerde opdruk mee te geven) kregen de bezoekers meteen een idee van de uitgebreide esthetische mogelijkheden.”

Voor de vele bezoekers was het al snel duidelijk dat de textielkanalen een heel breed en multifunctioneel toepassingsgebied kennen.

Software op schermen

Het ene textielkanaal is het andere niet: in elk project gaan Prihoda en Prihoda voor een 100% op maat gemaakte oplossing. “Ook dat konden we aantonen op onze stand: op grote schermen lieten we de gespecialiseerde software zien, waarmee de gedetailleerde berekeningen gebeuren. En natuurlijk was er op de stand heel wat technische expertise aanwezig: onze hoogopgeleide mensen konden met de juiste documentatie een snel en accuraat beeld presenteren aan de voorschrijvers en andere geïnteresseerden.”

“Ons verhaal sloeg duidelijk aan”, aldus Naessens. “We stonden op Interclima met een aantrekkelijke stand, en vooral: met een goed en herkenbaar verhaal. Voor de vele bezoekers was het al snel duidelijk dat de textielkanalen een heel breed en multifunctioneel toepassingsgebied kennen, zowel voor verwarming als koeling van sport-, winkel- en werkruimtes.” 

Recyclage 

Ook het milieuvriendelijke productieproces werd in de verf gezet. Prihoda textielkanalen kunnen  immers ook van gerecycleerde PET-flesjes gemaakt worden. “Een display met lege flesjes liet zien hoeveel flessen er nodig zijn om één meter aan textielkanaal te maken. We merken dat dit thema erg leeft bij de professionals”, besluit Naessens.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details