NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Zet jouw installatiebedrijf op de kaart met deze gouden tips!

Zet jouw installatiebedrijf op de kaart met deze gouden tips!

Wil je op een professionele manier jouw bedrijf promoten? Of ben je op zoek naar meer reclamemateriaal om jouw klantenkring verder uit te breiden. Als installatiebedrijf kun je hiervoor het beste en weldoordachte strategie gebruiken. En strategie waarbij je niet alleen inzet op online marketing, maar ook offline slim reclame maakt! Hoe je dat handig kan doen en jouw installatiebedrijf kunt promoten, lees je in de ideeën die hieronder staan. Doe je voordeel met onze tips, suggesties en ideeën en help jouw bedrijf om de markt te veroveren!

Zorg voor voldoende drukwerk
Het is van belang om met name in de plaats waar jouw onderneming, winkelpand of bedrijf staat, te zorgen voor voldoende contactmomenten met jouw (potentiële) doelgroep. Dit kun je slim doen door folders, flyers, posters en/of visitekaartjes te laten maken in de huisstijl van jouw bedrijf. Mert name bij openingen is het slim om het weekend ervoor, of op de dag zelf, flyers in de stad uit te delen om de eerste klanten naar jouw onderneming te lokken. Maak gebruik van opstartacties, waarbij mensen naar jouw winkel of bedrijf gelokt worden. Als er eenmaal mensen komen, begint natuurlijk stap 2: effectief en slim jouw product of dienst verkopen!

Deel relatiegeschenken uit
Slim is om ook relatiegeschenken te laten maken voor jouw klanten en/of jouw personeel. Relatiegeschenken denk aan een fles wijn, tegoedbon of gratis bioscoopkaartjes – doen het altijd goed bij anderen. Zoals een mooie handdoek met jouw bedrijfsnaam en bedrijfslogo erop. Of een gave thermoskan waarin jouw eigen bedrijf, goede oordopjes voor mobieltjes of een powerbank voor de iPhone. Wedden dat jouw doelgroep dit waardeert en de kan op een langdurige samenwerking sterk toeneemt. En zo niet? Dan hebben ze blijkbaar niet de gaten hoe goed en betrouwbaar jij voor jouw klanten bent!

Bezoek beurzen
Belangrijk is verder om als ondernemer regelmatig jouw gezicht te laten zien op vakbeurzen. Beurzen zijn de plek bij uitstek waar je contacten kunt leggen met vakgenoten en nieuwe producten en klanten kunt werven. Bereid je daarom goed voor op een beur en zorg dat je als bij je hebt wat nodig is.

Besteed aandacht aan het kantoorpand
Van groot belang is ten slotte de uitstraling van jouw kantoor- of winkelpand. Is het gebouw schoon, netjes en iet het er modern uit? Valt jouw pand in de omgeving wel goed op, bijvoorbeeld met bedrijfsvlaggen, gevelreclame en mooie verrichting? Dan is er niet veel nodig. Maar zo niet, dan is het tijd om jouw winkelpand onder handen te nemen!

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details