Platform over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit

NL | FR

Nieuws

Drie goede manieren om een bouwbedrijf te promoten

Naamloos-2

6 juli 2022 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Tegenwoordig is het belangrijker dan ooit om een bouwbedrijf goed onder de aandacht te brengen. Als er geen bekendheid rondom het bedrijf hangt, kunnen klanten het bedrijf ook niet vinden. Laat staan bij aankloppen voor hun volgende klus. Goede reclame maken voor een bouwbedrijf is een hele verstandige keuze. Alleen hoe promoot je een bouwbedrijf? Er zijn drie manieren om dit goed te doen. Door middel van opvallende spandoeken, persoonlijke kaartjes en naar de krant stappen zijn er veel potentiële klanten te werven voor je bedrijf.

Goed opvallen bij lokale klanten met steigerdoeken

In de huidige wereld waarin iedereen alles online kan vinden, is een spandoek misschien niet het eerste wat bij mensen opkomt als een goede manier van reclame maken. Maar een spandoek is een hele interessante manier om bij het lokale publiek op te vallen. Vooral steigerdoeken zijn hier uitermate geschikt voor, een uitstekende marketingstrategie. Want bij elke huidige klus heb je waarschijnlijk al steigers staan voor de werkzaamheden. Met de steigerdoeken vang je twee vliegen in één klap: de steiger wordt naast werktuig ook een reclame bord. En doordat de steiger op het terrein staat, zien potentieel nieuwe klanten ook gelijk jouw werkwijze en de resultaten die jouw bouwbedrijf levert.

Steigerdoeken kunnen ook worden gebruikt bij bijvoorbeeld een lokaal festival. In de zomer van 2022 zijn de festivals terug van weggeweest en bij elk festival staan wel een aantal steigers op het terrein. Een hele handige manier om jouw bouwbedrijf ook bekendheid te geven bij een heel nieuw publiek.

Onderschat niet de kracht van een leuk kaartje

In de online wereld van tegenwoordig gaat veel contact via email, WhatsApp en social media. Een hele goede manier om dan jouw bedrijf te onderscheiden is door het sturen van kaartjes. Want wat is nu leuker als klant dan een kerstkaart krijgen van dat ene bedrijf waar je zo fijn terecht kon de vorige keer? Op deze manier springt je bouwbedrijf er niet alleen echt uit, want niet veel bedrijven maken nog gebruik van de post, maar bind je ook je klanten aan je. Een persoonlijk kaartje laat namelijk zien dat een bedrijf echt geeft om de klanten. Daarbij kan je ook nog een kortingscode toevoegen om de klanten nog meer over te halen nog een keer bij jouw bedrijf langs te komen. Een leuk kaartje kost niet al te veel en is een goede manier om zelfs tijdens de feestdagen net even je naamsbekendheid te vergroten.

Leg contacten met de media

De meeste van je potentiële nieuwe klanten wonen misschien dichterbij dan je denkt. Onderschat daardoor niet hoe de lokale media kunnen helpen met de naamsbekendheid. Een artikel in het lokale dagblad over een bepaalde gebeurtenis in jouw bedrijf, bij voorkeur een evenement die ook impact heeft op de buurt, kan een mooie manier zijn om wat meer mensen te bereiken. Bijvoorbeeld als je bedrijf in de prijzen is gevallen of er een jubileum wordt gevierd.

Niet alleen een lokaal dagblad is een goed idee. Ook vakbladen kunnen een heel mooi podium bieden aan je bouwbedrijf. Een vakblad wordt vaak gekocht door mensen die of geïnteresseerd zijn in jouw branche of misschien wel een dienst nodig hebben. Door in een vakblad te publiceren kun je deze potentiële nieuwe klanten bereiken. Het is natuurlijk niet makkelijk om in een krant of vakblad te komen, maar met deze tip kom je al een heel eind. Het is misschien even ervoor werken, maar zo’n artikel is het zeker waard als het meer klanten binnensleept.

Uitbreiding van de naamsbekendheid van jouw bouwbedrijf

Een goed bouwbedrijf is altijd wel nodig. Veel mensen hebben klussen die ze graag door een professioneel bedrijf laten uitvoeren. Allemaal goed en wel, maar dan moeten deze mensen wel van het bestaan van jouw bouwbedrijf afweten. Steigerdoeken, kaarten en krantenartikelen kunnen daarbij helpen. Het zijn zeker goede opties om over na te denken bij de volgende marketingstrategie vergadering.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Mathieu Noppe

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details