NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Alupex is niet ‘zomaar’ een webshop voor installateurs
Online shoppen, gecombineerd met persoonlijke begeleiding.

Alupex is niet ‘zomaar’ een webshop voor installateurs

Propvol informatie voor de beginnende en gevorderde professional

Er zijn enkele redenen te verzinnen waarom een ‘echte’ winkel beter zou zijn dan een online webshop. Persoonlijk begeleiding, bijvoorbeeld, kan een groot verschil maken bij een aankoop. Maar ook gedetailleerde informatie over de kwaliteit, levensduur, duurzaamheid, toepassingsmogelijkheden, … kunnen ervoor zorgen dat een aangekocht item meteen naar wens is.

24/7 winkelen en geld besparen.

Maar er bestaan ook webshops die alle voordelen van een ‘online presence’ koppelen aan de voordelen van een bakstenen winkel. Alupex.be is daar een perfect voorbeeld van. Want naast de mogelijkheid om productspecificaties te vergelijken en reviews te bekijken, heeft online winkelen nog een aantal andere voordelen. 24/7 kunnen winkelen en geld besparen – online winkelen stelt de klant in staat prijzen te vergelijken en de best mogelijke aanbiedingen te vinden. Maar je hebt ook geen parkeer- en andere problemen op te lossen, of met de eigen auto naar de winkel te gaan. Je bespaart tijd want winkelen in de shop kan enorm tijdrovend zijn, vooral als er meerdere winkels op verschillende locaties bezocht moeten worden. En laat ons vooral het gemak niet vergeten, veel mensen houden niet van mensenmassa’s, rijen aan de kassa, …

Online doe-het-zelfwinkel

Maarten Paulissen, zaakvoerder Alupex: “Ik wilde vanaf het prille begin een webshop die alle voordelen van online shoppen combineerde met persoonlijke begeleiding, gedetailleerde informatie over alle producten, … Ik had al heel wat ervaring opgedaan met mijn hobby, MTB biking (mtbike.be). Daar had ik zelf een website over gebouwd en had in geen tijd heel wat volgers. Maar omdat daar niet echt een goed verdienmodel achter zat, besliste ik voor mijn andere hobby – HVAC-installaties – ook die stap naar de onlinewereld te zetten. Maar dan wel in een omgeving waar ik als installateur graag zou vertoeven. Een beetje zoals de oude doe-het-zelfwinkels, maar dan op het internet. Want wat maakte die ‘oude’ winkels zoveel beter dan de gemiddelde webshop? De informatie en kennis die de uitbaters en ook klanten hadden. Je kon altijd wel iemand aanspreken om tips te vragen. En dát wou ik ook aanbieden.”

Een beetje zoals de oude doe-het-zelfwinkels, maar dan op het internet.

Rechtstreeks van fabrikant naar eindklant

Alupex.be staat propvol met allerlei informatie voor de beginnende en gevorderde installateur. Maarten Paulissen: “Je kan het zo gek niet bedenken, of ik heb er wel een blog over geschreven of een filmpje van gemaakt. Meestal gaat dat over product-specifieke eigenschappen. Ook als er nieuwe producten of merken op de markt komen, geef ik graag wat uitleg. Installateurs kunnen ook op mijn webshop terecht voor technische informatie. Zoals uitleg over de verschillende onderdelen van een sanitaire- of cv-installatie, hoe je het best een buisdiameter bepaald, hoe je beter met Loctite 55 kan omgaan, hoe je een koppeling of verdeler installeert, enzovoorts. Je kan er niet alleen alle producten waar ik zelf in geloof – als het gaat over sanitair, verwarming, regenwater, technische sanitair, bevestigingsmateriaal, afdichtingsmiddelen of algemeen installatiemateriaal – vinden. Je kan het ook aan een goede prijs vinden. Want op alupex.be wordt er voor de meeste producten rechtstreeks van de fabrikant aangekocht en gaat het zo tot de eindklant. Geen tussenstappen, geen tijdverlies, geen geldverlies.”

Een online omgeving waar installateurs graag vertoeven.

Luisteren naar klanten

“Voor de geïnteresseerden hebben we ook een nieuwsbrief waar je je op kan inschrijven. We zenden dus regelmatig tips & tricks naar onze klanten. Ook zijn alle standaardproducten binnen de 14 dagen terug te sturen, want het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iets niet helemaal correct past of verkeerd besteld is. En we doen blijkbaar iets goed, want op feedbackcompany.com kun je zien dat we al een kleine 1.200 reviews kregen, met een gemiddelde score van 9,1/10. We proberen dan ook altijd te luisteren naar onze klanten en verbeteren waar kan”, besluit Maarten.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?