Als toonaangevend wereldwijd merk voor complete badkameroplossingen en keukensystemenbiedt GROHE zijn consumenten ongeëvenaard waterplezier. Zowel in de badkamer als keuken trekt het merk deze trend, met designs die verder gaan dan vorm en functie. De verschillende kleuren in het assortiment voor kranen, douchesystemen en accessoires maken de badkamer nu nog completer en anticiperen op de belangrijkste trends, veranderende behoeften en toekomstige eisen van de consument.
De badkamer, ooit enkel bedoeld voor hygiëne en privacy, is tegenwoordig omgedoopt tot een nieuwe leefruimte. Met die shift neemt vandaag ook de vraag toe naar een design dat in overeenstemming is met persoonlijke voorkeuren. De perfecte hedendaagse badkamer draait helemaal om jou, met elk detail precies zoals jij het wilt.
Het recept voor het succes van GROHE’s bekroond design-DNA is simpel: het hedendaagse en tijdloze samenvoegen tot producten die speciaal voor de consument ontworpen lijken te zijn. GROHE gelooft in de complete badkamerbeleving, waarin de vorm perfect aansluit bij de functie en waar je de vrijheid hebt om je eigen ontwerpstijl uit te drukken. Daarom heeft het merk een zorgvuldig samengesteld assortiment aan kleuren en afwerkingen gecreëerd. Dankzij dit nieuwe assortiment heb je als consument voldoende keuzevrijheid om zo de maker van je persoonlijke spa te worden.
GROHE’s perfect match
De perfecte match vinden is echter niet eenvoudig en iedereen heeft het weleens lastig om de juiste keuze te maken. Dat geldt ook voor de inrichting van je badkamer. Aangezien GROHE’s keramiekproducten worden geleverd in aanbevolen combinaties die perfect bij de GROHE-kranen, douches en sanitaire systemen passen, vullen ze elkaar aan qua design en technologie: de overweldigende hoeveelheid opties is gedestilleerd tot één simpele keuze. Bespaar jezelf tijd en getwijfel en maak één keuze: die voor de perfecte match.
De GROHE Colors-collectie
“De GROHE Colors-collectie is zorgvuldig geselecteerd om er zeker van te zijn dat onze klanten een enorm scala aan mogelijkheden en vooral de vrijheid hebben om hun gewenste visie te creëren. Het gaat hier over vaste onderdelen van een badkamer, eenmaal geïnstalleerd zijn ze er voor lange tijd. Dus is onze benadering van kleur, afwerking en materiaal om relevantie voor meerdere jarente verzekeren. Dit is wat wij design-duurzaamheidnoemen.” Aldus Michael Seum, GROHE Vice President Design.
“Wij willen dat consumenten zien dat ze met ons kleurengamma en onze collectie over onbeperkte designflexibiliteitbeschikken. Als je een GROHE-product koopt, gaat het om kwaliteit, technologie, duurzaamheid en design. Je weet dat deze kleur en afwerking het laatste van de interieurtrends vertegenwoordigen en dat ze tevens heel lang mooi zullen blijven vanwege onze hogere kwaliteitsnormen.”
Michael Seum is bij GROHE verantwoordelijk voor inzicht gedreven ontwerpen die de geest en verbeelding van designers over de hele wereld weergeven. Hij en zijn team hebben met GROHE Colors een krachtig palet van duurzame kleuren van hoge kwaliteit gecreëerd, in harmonie met ieder project.
“Alleen een ‘perfect match’ kan design de uitstraling geven die het verdient.”
Warme kleuren zijn duurzame trends over de hele wereld
“Wereldwijd ontwikkelen kleuren zich op een andere manier. De VS-markt is zeer gefocust op kleur, maar neigt meer naar de klassieke kleuren. Azië is ook erg kleurgericht. Het Midden-Oosten houdt van warme en gouden kleuren. En in Europa hebben we de warme kleuren zien verschijnen, maar ook Brushed Nickel en Graphite inspireren veel ontwerpers. Voor de GROHE Colors-collectie was de uitdaging een palet samen te stellen dat overal ter wereld werkt. En onze open kleur-en afwerkingsopties in deze collectie zijn we daarin perfect geslaagd. We leggen interieurontwerpers en consumenten geen regels op omdat er eindeloos veel mogelijkhedenen variëteiten zijn om mee te werken.”