NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Drie dagen van bruisende discussies en sprankelende dialoog over water
Er is veel vraag naar producten die zijn ontworpen met aandacht voor de planeet.

Drie dagen van bruisende discussies en sprankelende dialoog over water

Gedurende drie dagen kwamen verschillende experts aan het woord op de allereerste GROHE X Summit “Caring for Water”. Senior GROHE merkvertegenwoordigers, externe experts, onderzoekers en proactieve denkers deelden hun inzichten over drie macrotrends, verstedelijking, duurzaamheid, en gezondheid en welzijn.

In zijn openingswoorden heeft Jonas Brennwald, hoofd van LIXIL EMENA het over water als de basis van het leven, dat beschermd moet worden. Dat blijkt ook uit de vraag van veel eindgebruikers: er is een toenemende vraag naar producten die verdere schade aan het milieu voorkomen en die zijn ontworpen met aandacht voor hun impact op de planeet. GROHE zelf speelt een grote rol in duurzamer watergebruik, in die zin dat het bedrijf duurzame technologie op de markt brengt, die niet inlevert op comfort of prijs.

Producten moeten niet alleen geld, maar ook water en energie besparen.

Uit een panelgesprek op het event – met sprekers Jonas Brennwald (LIXIL EMENA), Katrin Franzen Löhning (hoofd marktonderzoek LIXIL EMENA), Gudy Herder (Futurist) en Steve Collinge (Managing director bij Insight Retail Group) – bleek dat duurzaamheid meer dan een trend is geworden. Het is een verplichting voor iedereen. Bovendien neemt ook de behoefte aan zogenaamde “me-time”, ontspanning en zelfverbetering, toe. Dit zorgt ervoor dat consumenten steeds meer op zoek gaan naar producten die het persoonlijke comfort verhogen en tegelijkertijd geld, water en energie besparen.

GROHE is met zijn drie dochtermerken in staat om aan deze behoeften van consumenten te voldoen. GROHE QuickFix biedt handige, gemakkelijke en betaalbare oplossingen voor zachte renovaties en vervangingen in de badkamer of keuken. GROHE Professional ondersteunt installateurs en experts in de sanitairbranche, en GROHE SPA brengt de exclusieve, hoogwaardige producten van het bedrijf samen om wellnesruimtes te creëren.

De wensen van de consument, het besparen van water, energie en geld… Het leeft bij de consument, dus het leeft ook bij installateurs en toeleveranciers. De nieuwe Everstream douchetechnologie van GROHE speelt dan ook op deze wensen in. De technologie reinigt water, warmt het opnieuw op en hergebruikt het in een circulair proces. Dat resulteert in enorme besparingen, zowel financieel als voor het klimaat. Voor een normaal huishouden van vier personen kan de technologie tot 65% op de kosten besparen, en de CO2-uitstoot tot 70% verminderen. Bovendien wil GROHE meer doen dan alleen deze technologie in 2024 lanceren: tegen 2030 wil het bedrijf alle inbouwdouches in staat stellen tot waterrecycling. Omdat die wens van de consument centraal staat, richt ook GROHE zich voor het design naar de consument. Het  bedrijf wil de stijl persoonlijkheid uitstralen door de verschillende dochtermerken, technologische innovaties en afwerkingen te gebruiken. In de verschillende sessies kwam dan ook het belang van luisteren naar de eindgebruiker naar boven.

GROHE legt zich toe op duurzamer watergebruik.

Bovenal is het dus belangrijk om te onthouden dat deze eerste editie van GROHE X SUMMIT aanwijst dat de wensen van de consument belangrijk zijn. En de consument wenst nu een­maal milieuvriendelijke en ecologische water­toepassingen. In dat opzicht is het in deze onzekere tijden voor de sector dan ook alleen maar belangrijk om de planeet in het achterhoofd te houden bij innovaties en installaties. En, zoals ook blijkt uit de diverse samenstellingen van de verschillende panels en discussies, samenwerking is daarbij cruciaal. Want alleen samen kan de sector tegemoet komen aan de consument, en finaal ook de planeet.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details