Er komt veel kijken bij de uitvoering van technische controles. Niet alleen de controle zelf, maar ook de voorbereiding, administratie en opvolging kan heel wat kostbare tijd in beslag nemen. Het is dus zaak om dit proces efficiënter te laten lopen én te digitaliseren. ACEG is daarvoor het aangewezen keuringsorganisme.
ACEG vierde in 2022 haar 10-jarig bestaan. De twee oprichters brachten het bedrijf op die tijd naar waar het nu staat: een ambitieuze organisatie met meer dan 250 medewerkers. Ondertussen is ACEG zelfs uitgegroeid tot het grootste keuringsorganisme dat voor 100 procent in Belgische handen is. Dat leidt tot meer autonomie en zorgt voor beslissingsrecht in het dagelijkse en strategische reilen en zeilen van de onderneming.
Sam Decoster, Sales & Marketing Manager ACEG: “Ondanks de sterke groei schenken we bij ACEG veel aandacht aan opleiding en een familiale sfeer. Want enkel zo is het mogelijk om een (h)echt topteam te vormen. Bewijs daarvan is de titel van ‘Great Place To Work’. Het is dan ook niet meer dan logisch dat het enthousiasme van onze medewerkers ook uitstraalt naar de klanten. Een mooie bekroning is tevens de finaleplaats voor ‘KMO van het jaar 2022’. Bovendien is een goed uitgewerkt en kwaliteitsvol opleidingstraject essentieel om een goede klantenservice te garanderen. Zo creëert ACEG een team dat klaarstaat en er voor de volle 100 procent tegenaan gaat.”
ACEG heeft de nodige accreditaties voor quasi alle wettelijke technische controles in België. Denk daarbij aan water-, gas- en elektrische keuringen of EPC’s en asbestattesten. Ook de controle van hef- en hijswerktuigen, liften, branddetectie en veiligheidsverlichting behoort tot het aanbod.
Sam Decoster: “We houden voortdurend de vinger aan de pols om een veelzijdige partner voor onze klanten te zijn. Naast particulieren vinden ook aannemers, architecten, evenementenorganisators, vastgoedmakelaars, installateurs, ketens, openbare besturen, verhuurcentra, syndici en meer en meer industriële bedrijven hun weg naar ACEG. Ook voor moeilijk bereikbare plaatsen bieden we een adequate oplossing: drones. Een hele verbetering qua inspectie-mogelijkheden.”
Ook ACEG zet stevig in op digitalisering van alle processen, en dat mag dan ook als de hoofreden voor de sterke groei gezien worden. Vanaf dag één ontwikkelde ACEG namelijk een digitaal platform om de klant te ontzorgen van alle tijdrovende zaken: vanaf de initiële keuringsaanvraag, tot de administratieve opvolging, de uitvoering van de keuring en het raadplegen van de certificaten en attesten nadien.
Sam Decoster: “Nagenoeg alles verloopt bij ons via een digitaal platform, speciaal ontwikkeld op maat van onze diensten én de noden van de klanten. Volledige ontzorging, maar steeds met oog voor detail. Alle verslagen zijn onmiddellijk en voor onbepaalde tijd beschikbaar. En dat maakt het mogelijk om de snelste op de markt te zijn. Een logisch gevolg van deze groei en de wil om continu te verbeteren was bovendien de ontwikkeling van een ‘Platform 2.0’. Met SPOQ (Single Platform Of Quality) werd een platform met nog meer hedendaagse functionaliteiten gelanceerd.”
Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.