NLFR

Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Aankoopgroepering voor totale interieurinrichting viert 10-jarig bestaan
Op Brio sur l’eau, het feest in oktober 2023 voor het tienjarig bestaan van de aankoopgroepering, gaf Peter Vanthienen, formule manager bij Brio Group, een inspirerende speech met de focus op het ontzorgen van klanten.

Aankoopgroepering voor totale interieurinrichting viert 10-jarig bestaan

Brio Group uit Herentals vierde onlangs zijn tiende verjaardag. Het bedrijf ontstond een decennium geleden naast E.C.K., een groothandel in keuken- en badkameroplossingen, als aankoopgroepering die de functie vervult van spilfiguur tussen leveranciers, interieurbouwers en eindklanten op het vlak van totale interieurinrichting. “Het recept? De combinatie van de kennis van écht vakmanschap met het uitermate krachtige netwerk van onze groep” verduidelijkt Caroline Dries van Brio Group. “Wij maken voor onze partners een pakket op maat.” In de komende jaren wil de aankoopgroepering volgens de business development manager nóg meer toegevoegde waarde creëren voor haar klanten. 

Het team achter Brio Group, met vooraan business development manager Caroline Dries.

“Brio Group zag in 2013 het levenslicht als aankoopgroepering op maat van succesvolle ondernemers in keuken-, badkamer- of totaalinterieurbouw. Wij ondersteunen hen in heel België én met volledig respect voor hun eigen bedrijfsidentiteit”, begint Caroline Dries te vertellen. “Concreet ontzorgen we hen op vlak van de aankoop van kwalitatieve producten, materialen en diverse diensten waarmee onze partners zich nog verder kunnen onderscheiden, opdat ze zich volledig kunnen toeleggen op hun corebusiness zodat ook hun rendabiliteit een bijkomende groei kent”.  

“Onze klanten bieden als vakman het totaalplaatje aan. Met onze ‘Brio Collection’ doen wij voor hen net hetzelfde, en dat in aanvulling op de voordelen die ze genieten via ons voorraadplatform E.C.K.”, gaat ze voort. “Het Brio-gamma beschikt over meer dan 100 premium keuken-, badkamer- en interieurmerken waaruit een selectie op maat kan worden gemaakt.”

Van sanitair tot high-end keukentoestellen, maatwerkbladen en zelfs matching counterstoelen: de interieurbouwer kan er allemaal voor terecht bij Brio Group. “Dankzij een nauwe samenwerking met hofleverancier en voorraadplatform E.C.K. en de overkoepelende Connect+ Group, kunnen producten zowel rechtstreeks als uit stockplatform geleverd worden. Als partner profiteer je bovendien van exclusieve aankoopvoordelen dankzij de zogenaamde Brio Deals. “

Breed dienstenpakket

Maar Brio Group levert daarnaast ook andere diensten, zo legt de business development manager uit. “Wij kunnen ook websites ontwikkelen voor onze klanten, hen custom salestrainingen geven of, in samenwerking met onze communicatiepartner InterMedia, hun volledige marketing- en communicatiestrategie verzorgen. Voor al die marketingdoeleinden hebben we Brio Branding. Met Brio Academy organiseren we dan weer workshops of productopleidingen. In een opleiding in samenwerking met Nelectra, de Belgische beroepsfederatie voor al wie actief is in de elektrosector, tonen we onze klanten bijvoorbeeld hoe zij volgens de regels van de kunst keukentoestellen veilig kunnen aansluiten op gas en elektriciteit. We werken dus echt heel erg op maat. Maar de bedoeling is altijd: ervoor zorgen dat de klant kan focussen op zijn core business: hoogkwalitatieve interieurs bouwen.”

De partners van Brio vierden het tienjarige bestaan van de aankoopgroepering mee.

Persoonlijke aanpak

De persoonlijke aanpak is waar Brio Group zich volgens Caroline Dries mee onderscheidt van andere Belgische aankoopgroeperingen in dezelfde sector. “We kiezen echt voor interieurbouwers met een totaalaanpak waarvan we weten dat zij structureel iets aan ons gaan hebben, die we kunnen helpen groeien. En omgekeerd. Met de laatste bedoel ik dat wij enkel samenwerken met keuken-, badkamer- of totaalinterieurbouwers waarvan wij weten dat ze staan voor vakmanschap en voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen. Op die manier zorgen zij ervoor dat de meerwaarde van de producten uit onze Brio Collection voor de klant ook echt
gemaximaliseerd wordt.”

Dat Brio Group zijn klantenbestand in de tien jaar dat het bestaat systematisch zag groeien, betekent volgens de business development manager niet dat het bedrijf vandaag op zijn lauweren rust. “Wij blijven luisteren naar onze klanten. Zij zijn de voedingsbodem van onze bedrijfsvoering. De vraag hoe we toegevoegde waarde kunnen creëren voor de particuliere klant, hoe je hem een zo goed mogelijk interieur kan bezorgen op zowel praktisch als esthetisch vlak, is er een die onze klanten en wij ons elke dag moeten blijven stellen, met als doel de verwachtingen van de particuliere klant zelf nog te overtreffen”, besluit ze. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details